626 6000

Keskkond

Mitsubishi Motorsi eesmärk on rikastada inimeste elu, pakkudes meeldivat ja turvalist sõidurõõmu läbi kvaliteetsete sõidukite. Siiski on autotootmise argipäev otseselt seotud ka pideva vajadusega innovaatilise arendustöö järele, et kahjustada ei saaks kogu ühiskonnale oluline väärtus – puhas keskkond. Mitsubishi Motors mõistab oma ühiskondlikku vastutust, arendab enam keskkonda säästvaid sõidukeid ning kasutab materjale, mida saab ümber- töödelda ja uuesti kasutada.

Meie käsitlus

Mitsubishi Motors võtab meie planeedi tervist tõsiselt. Oleme uurinud iga aspekti meie äris, aerodünaamiliste kütusesäästlike sõidukite disainimisest kuni heitkoguste vähendamiseni meie tehastes. Me võtame ka vastutuse sõidukite käitlemise eest tema elutsükli lõpus. Me võtame tagasi ja taaskasutame vanemad sõidukid . Lisaks töötame me selle nimel, et tulevikus saaks isegi suuremat osa autost taaskasutada.

Me kasutame tipptasemel tehnoloogiat , et vähendada jäätmeid ja energia kasutamist, parandades samal ajal meie toodete kvaliteeti. Disainerid meie Jaapani tehases saavad luua ja “sõita” virtuaalsete autodega realistlikel teedel. See säästab energiat , materjale ja kütust, mis on vajalikud täissuuruses prototüübi ehitamiseks ja katsetamiseks. Üks paljudest uuenduslikest muudatustest meie protsessides oli üleminek veepõhistele värvidele. See on peaaegu kõrvaldatud raskemetallide jäätmevette paiskamise värvimisetapis.

Disainilt roheline

Globaalne soojenemine on kiireloomuline küsimus ja autotööstus on kõvasti tööd, et parandada kütusesäästlikkust ning vähendada CO2 heitkoguseid. Aerodünaamika võib mängida olulist rolli heitkoguste vähendamisel, eriti maanteekiirustel. Nii teevadki meie geniaalsed insenerid uue kerekuju viimistlemisel ulatuslikult tuuletunneli katsetusi, kasutades automudelite vähendatud koopiaid ja arvutisimulatsioone. Uurimis- ja arendusosakond on arenenud isegi kõrgtasemel virtuaalreaalsuse tehnoloogia, testimaks prototüüpautode aerodünaamikat enne kui nad isegi füüsiliselt olemas on. Kasutades sama tehnoloogiat, saavad kujundajad ringi “sõita” realistlikul sõiduteel ning kogeda isegi seda, kuidas erineva pikkusega inimene autot näeks. Võrreldes prototüübi testimisega säästab see energiat , materjale ja kütust.

Meie disainerid on testimas ka uusi keskkonnasõbralikke materjale, mida saaks kasutada tulevikuautodel. Mõned neist olid esitletud ideeautol Concept-cX , sealhulgas Green Plastic: taimepõhine vaigutoode. Seda võib kasutada mitmete osade, sealhulgas põrandamattide uksepolstrite , istmeseljatoe paneelide ja muude salongiosade tootmisel.

Rohelisemad tehased

Mitsubishi Motors tahab olla keskkonnamõjude koha pealt üks parimaid autotootjaid maailmas. Mitsubishi Motors Corporationi ja Mitsubishi Motors ( Tai ) tehastes on keskkonnajuhtimissüsteemid sertifitseeritud vastavalt ISO 14001 standarditele. See tagab, et kõiki keskkonnaaspekte ning isegi kohalikele ebameeldivaid objekte, näiteks müra, hinnatakse, salvestatakse ja seejärel vähendatakse läbi programmi pideva täiustamise. Iga aspekti meie äri järgib Mitsubishi 3R põhimõtet: Reduce, Reuse and Recycle (Vähenda, Korduv- ja Taaskasuta).

Uute protsesside kasutuselevõtt on vähendanud raskmetallide heitvette sattumist 99 % alates 1989. aastast. Me kasutame autode tootmisel kokkuvõttes ka vähem vett. Tänu protsesside pidevale juurutamisele oleme oluliselt vähendanud süsivesiniku emissiooni, juurutades veepõhiste värvide kasutamise, tootes vähem prügi ning kasutades vähem pakkematerjale.

Mitsubishi Motors on ettevaatlik , et vähendada müra oma tehastest. Meetmed hõlmavad isoleeritud “müraalade” loomist, et naabritest ei sõidaks suur autovool mööda . Veoautod suunatakse elamurajoonidest ja suuremast asustusest eemale.

Jätkame energiatarbimise ja süsinikdioksiidi ( CO2) heitkoguste vähendamist, samuti kasutame uute materjalide puhul optimaalseid taaskasutamise meetodeid.

Romusõidukite kogumine

Vastavalt Euroopa Parlamendi ja Nõukogu Direktiivile 2000/53/EÜ on kõik autotootjad kohustatud tagama enda valmistatud, edasimüüdud või sisseveetud probleemtootest tekkivate jäätmete kogumise, taaskasutamise ja kõrvaldamise. Romusõidukid on samuti probleemtooted, mis võivad põhjustada tervise- või keskkonnaohtu, keskkonna häiringuid või keskkonna ülemäärast risustamist.

Direktiivi eesmärk on viia jäätmete hulk miinimumini, võttes enamus jäätmetest taaskasutusse või töödeldes neid ümber. Kasutuselt kõrvaldatud sõidukite direktiivi järgi peaks aastaks 2015 prügilasse sattuma ainult 5% romusõiduki kaalust – kogu ülejäänud sõidukis kasutatud materjal on taaskasutatav. Praegu on see näitaja aga ainult 18-25%.

Silberauto on Mercedes-Benzi, Jeepi, Lancia ja Mitsubishi maaletooja ning sellest tulenevalt tegeleb Silberauto ka nende automarkide romusõidukite kogumisega. Romusõidukeid võetakse tasuta vastu AS Silberauto Eesti vastava margi esindustes. Romusõidukeid, kui need on Silberauto poolt müüdavate automarkide M1 ja N1 kategooria (kuni 3500 kg) autod, võetakse vastu ainult omanikult või selleks volitatud isikult ning protseduuri sujuvaks läbiviimiseks palume valmis olla oma isikut vajalike dokumentide alusel tõendama.

Selleks, et oma aja ära elanud sõiduki äraandmine oleks sujuv, peab romusõiduk olema komplektne ja eelnevalt registreeritud. Romusõidukeid võetakse vastu ainult omanikult või selleks volitatud isikult. Kui soovite romusõidukit ära anda, siis peate olema valmis oma isiku tõestamiseks, seega võtke kaasa isikut tõendav dokument.

Romusõidukite kogumine on kasulik nii vana auto omanikule kui ka keskkonnale, mis meid ümbritseb. Seepärast võetakse romusõidukeid vastu tasuta.

Enne auto purustamist viiakse läbi direktiivikohane eeltöötlus ja eemaldatakse kõik probleemsed jäätmed. Kui romusõiduk asub Tallinnast kaugemal kui 50 km, siis tuleb helistada AS Silberauto infokeskusesse 626 6000.

Keskkonnamõjude hindamise aruanded

MMC Keskkonnamõjude hindamise aruanne 2016 (72 lehte, 6505 KB, inglise keeles)
Keskkonnamõjude hindamise aruanne 2013 (22 lehte, 3521 KB, inglise keeles) 
Keskkonnamõjude hindamise aruanne 2012 (22 lehte, 7020 KB, inglise keeles) 
Keskkonnamõjude hindamise aruanne 2011 (20 lehte, 4069 KB, inglise keeles) 
Keskkonnamõjude hindamise aruanne 2010 (11 lehte, 2719 KB, inglise keeles) 
Keskkonnamõjude hindamise aruanne 2009 (11 lehte, 3415 KB, inglise keeles) 
Keskkonnamõjude hindamise aruanne 2008 (64 lehte, 3770 KB, inglise keeles) 
Keskkonnamõjude hindamise aruanne 2007 (64 lehte, 1780 KB, inglise keeles)
Keskkonnamõjude hindamise aruanne 2006 (66 lehte, 2912 KB, inglise keeles)

Keskkonnaalased initsiatiivid

Mitsubishi Motors Corporationi keskkonnaalased initsiatiivid ja muud pingutused keskkonnasõbralikuma tootmise nimel
Environmental vision 2020
Environmental Responsibility 
Recycling of Vehicles 
Green Plastic (Plant-Based Plastics Technology)
Reduction of substances with an adverse impact on the environment (restriction on the use of four substances)
Recycling Promotion

Mitsubishi keskkonna-alase tegevuse infokiri 2010
Lae alla social_environmental_report_2010e.pdf

Mitsubishi innovatiivne elektriauto

Lisaks keskkonnasäästlikule sõidukite tootmisprotsessile ja ümbertöötlusele on Mitsubishi Motorsi tootearendus suunatud ka saastevabade sõidukite arendusele. Mitsubishi neljakohaline linnaauto i-MiEV on esimene seeriatootmises sõiduk, mis tarvitab edasiliikumiseks vaid elektrienergiat ning mille mootor ei erita töötamisel grammigi süsinikdioksiidi.

Elektriauto i-MiEV

Facebook